Nezaradené

Ako cvičiť efektívnejšie

<a href=’https://www.freepik.com/photos/people’>People photo created by tirachardz – www.freepik.com</a>

Dnes sa nevieš dočkať na poriadny tréning a zajtra sa ti na cvičenie nebude chcieť ani pomyslieť. Sú dni keď si odhodlaná a energická, no iné dni nemáš chuť ani len ísť na prechádzku. Ako využívať nálady vo svoj prospech a zvýšiť efektivitu svojho cvičenia?

Nalaď sa na svoje telo. Vnímaj svoju energiu, svoje fyzické aj emočné rozpoloženie. Cvičenie si vyber podľa toho, čo tvoje telo potrebuje. Máš veľa energie? Zapoť sa. Máš málo energie? Začni pomaly, rozhýb svoje telo a vytesni zo svojej mysle všetko čo ti odoberá energiu. Potrebuješ uvoľniť napätie zo sedavého zamestnania? Začni so zdravím chrbtom. Neexistujú okolnosti, na ktoré by sa nedalo nájsť ideálne cvičenie J Keď nájdeš to, čo práve potrebuješ najviac, rozvíjaj cvičenie plynule k väčšej a väčšej záťaži. Čím viac pôjdeš po línii toho, s čím je tvoje telo stotožnené, tým skôr ti dovolí rozvíjať ho na ďalšie úrovne.

<a href=’https://www.freepik.com/photos/background’>Background photo created by schantalao – www.freepik.com</a>

Sústreď sa. Cvičenie je ideálna príležitosť byť sama so sebou a zabudnúť na každodenné starosti. Aj keď cvičíš v skupine, či s kamarátkou, uvedomuj si svoje telo. Vnímaj svaly, ktoré sa pri cvičení zapájajú. Odstráň všetky pocity, ktoré ti bolesť spájajú s niečím negatívnym. Keď si najviac unavená a chvejú sa ti svaly, usmej sa a navoď si pocit radosti a vďaky z toho, čo tvoje telo dokáže. Povedz si nahlas, že bolesť nie je tvoj nepriateľ. A vždy sa po náročnom tréningu odmeň dostatočným strečingom.

Nenechaj sa ovládať tým, čo dokážu iní. Si na svojej ceste za zdravším a spokojnejším životom. Keď nevládzeš s ostatnými, oddýchni si, napočítaj do 10 a vráť sa späť k cvičeniu. Nezáleží na tom, koľkokrát si potrebuješ počas cvičenia oddýchnuť. Neexistuje zlyhanie. Na niečo tvoje telo už je pripravené a na niečo iné mu musíš dopriať čas.

Odstráň limity. Tvoja myseľ udáva tempo a tvoje telo vykonáva úlohy. Nauč sa veriť tomu, že tvoje telo dokáže omnoho viac ako si tvoja myseľ dokáže predstaviť. Daj mu dôveru, že vydrží vždy o 5 opakovaní viac ako tvoja myseľ. Keď už si najviac vyčerpaná, zopakuj cvik ešte 5 krát. V hlave pochopíš, že sa to dá a na ďalší krát budeš, posilnená týmto vedomím, opäť prekonávať obmedzenú myseľ.

<a href=’https://www.freepik.com/photos/background’>Background photo created by jcomp – www.freepik.com</a>

A čo je najdôležitejšie, nenechaj sa ovládať negatívnymi emóciami. Hľadaj rovnováhu medzi telom a mysľou a dovoľ si robiť presne to, čo tvoje telo vyžaduje. Rozumej, nie to čo chce, ale to čo vyžaduje. A užívaj si tú cestu.

Zanechať odpoveď

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *